close
Ch 14: Ness

sundown.jpg



依舊要超超超感謝 每天不辭辛勞幫我校改+挑錯字的 可愛 妮妮 (Jenny) <333333333

Hope you enjoy lol !!


我結冰了,他離我越來越遠,我就越來越冷,我必須停下來。
我沒辦法前進,但我不想讓他離開,我不能失去他;我的腳無法動彈,我往下一看,發現它們被冰給冰凍起來了。

「Jake!」我尖叫。
「Jake,回來呀!不要離開我,Jake! 」

我一直尖叫著,我的身體也越來越僵硬,過沒多久,我的下半身都被冰給冰凍起來了,我開始啜泣,感覺到我的淚水也在我臉頰上結冰
我會被困在這裡,永遠,一個人




我忽然從床上醒過來,停止呼吸,我有點換氣過度了,我必須放輕鬆。

「它只是個夢。」我小聲的告訴自己「只是個夢。」

當我繼續躺在我的枕頭上,我注意到有些不同,那裡有一條毯子蓋在我的腳上。


「Jake是你蓋…」

他不在那裡。

在我感到驚慌之前,我發現床邊的桌上有一張紙條。


Ness,
我不想把妳吵醒,我收到狼群的呼喚,我不知道會花多少時間。
不要離開這裡,我愛妳。
Jake
PS.我想妳可能會冷。



我鬆了一口氣然後把紙條放在床上。
他不會永遠不見,他會回來的,他沒有要離開我,我們很快的又會再在一起,為什麼要說服我自己有這麼難?

我走出房間到了廚房,我的肚子在咕咕叫著。

『嗯…』我在心裡想著『血還是Count chocula(一種玉米片的牌子?)』

噢,但我好像不能去其他地方,我最好還是吃Count chocula。當我從壁廚裡拿了一個碗,我注意到屋子裡異常的安靜,Billy好像不在。

「我最好找找其他紙條。」


它就潦草的寫在長桌的餐巾紙上。

跟Charlie去釣魚。
晚點回來
Dad


『喔,太好了,愛留紙條的一家人』我在心裡想著,一邊把牛奶跟玉米片倒在碗裡。
當我把湯匙放到嘴裡,就聽到有敲門的聲音。
『喔~太好了!』

我不情願的打開門,發現有張熟悉的臉在門後面等著我。

「哈囉!Renesmee」他微笑著問候。
「Nahuel,你為什麼會在這裡?」
「喔,我昨天晚上剛到這,我會待到星期五;妳的Alice姑姑告訴我可以在這找到妳。」
「對…」我回答,看著他蒼白的臉,「所以你來這裡只為了說哈囉?」
「喔…」他一邊回答一邊輕輕的握起我的一隻手「我來這裡拜訪Cullen家族,妳還是Cullen家的一員吧?...妳不是嗎?」
「不,我是…」我不情願的回答。
「喔,然後我過來看看是不是可以請妳去吃午餐?」
「這真是太貼心了,但我不應該去其他地方。」我回答他。
「誰說的?」他問。

「我…男朋友說的」
「喔,什麼時候開始Renesmee Cullen也會守規矩了?」
「我守他的規矩」我用一種就是這樣的語氣回答。
「喔!好吧,那晚餐呢?如果他晚點就回來?或我應該說他晚點會同意妳呢?」他輕笑著說。
「喔~好吧!那你給我你的電話號碼,我大概…四點再告訴你,你覺得如何?」

「四點很好!」他微笑著說。
「太好了!」我回答「好吧…嗯…我想我晚點再跟你說囉!」
「我期待妳的回答」當他低下身體,輕輕了親吻我的臉頰,並小聲的說。

當他走出門外,走向車道時,我全身起滿了雞皮疙瘩,我感覺到熾熱的胃液在胃裡翻滾,我到底怎麼了?

我大聲的把門關上,背靠門站著,然後閉上我的眼睛。
『Jake馬上就回來了,Jake馬上就回來了!』我反覆在自己腦海裡說著。

Buzzzzzzzzzzzzzzzzzz (手機震動的聲音)

我的手機在廚房的桌上震動著,打斷我的自言自語。

我接起電話「哈囉?」不情願的招呼著。
「嘿,Ness,我是Alice姑姑,噢…對…妳可能已經聽出我的聲音了,哈哈。嗯…喔…對了,為什麼我要打給妳,喔…對,嗯…妳明天想去要逛街嗎?我覺得我們非常需要一天女孩的時間,你懂嗎?噢,天啊,我又開始說個不停了對嗎?」

「嗯,有一點」我笑著說。
「對不起,哈哈,所以妳覺得怎麼樣呢?」
「當然好啊,聽起來很有趣。」我回答。
「太好了,妳覺得下午聽起來怎麼樣?我們可以在Shopping Mall裡先吃午餐然後逛街,或逛完之後再吃…看妳比較喜歡怎麼樣。」她用她輕快的嗓音繼續說。
「都好,聽起來很棒!」
「OK,嗯… 那明天見囉!噢~對了,妳媽想要跟妳說話,等一下喔。」

當我聽見背景的窸窣聲(應該是在形容電話換人聽的那種聲音)我感覺我的胃在翻滾著。

「 Renesmee?」我聽見我媽問,她的聲音聽起來很難過。
「對,是我。」
「妳還好嗎?在那邊一切都好嗎?Billy可以接受妳嗎?妳有吃東西嗎?」她說個不停。
「媽,妳知道的,我是半個人類,我沒辦法一次回答二十個問題。」我開玩笑的說「但是,一切都很好,Billy非常歡迎我住下來,而且我當然有吃東西,我跟Jake住在一起的…妳知道的…」我提醒她。
「對,我知道…」我聽到她短暫的停頓了一下。

「Renesmee,妳爸…他…他現在很難過,而且我知道他大概在聽我們說話,但…他對於所有事的結果感到非常的自責。自從妳離開之後,他就沒有跟任何人說過話,他只是一直在房子裡走來走去,我不知道該怎麼辦。」

「媽,我不行…」
「我沒有要妳回來,我只是希望妳知道,當他讓妳跟Jake走時,他並不想要傷害妳,他只是了解沒有Jake的陪伴,就算把妳留在家裡,妳也不會快樂。」
當我用手摀住自己的嘴巴好讓自己不要叫出來時,我可以感覺到淚水從我的臉頰留了下來。

「妳可以…幫我傳些話給他嗎?」
「什麼都可以。」她回答。
「告訴他我原諒他了,還有我很抱歉,然後…」我可以感覺到我開始哭「告訴他…我愛他,好嗎?」
「噢,寶貝,他知道的。」在我吸鼻涕的時候,她慢慢的回答。
「我知道,但我希望他聽到…好嗎?」
「好」她回答「 Renesmee還有…」
「媽,什麼?」
「我也愛妳」
當我試著要控制自己的情緒,眼淚就這樣的流下我的臉頰,然後我說「我也愛妳,媽。」
「明天打電話給我,好嗎?」
「好」我小聲的說「掰掰」

我掛掉電話,讓它就這樣掉到地板上,然後我跌進椅子裡,把我的臉放在我的手上,任由淚水滑落我的臉頰。
「不要像個愛哭鬼」我告訴自己,並從椅子上站起來。
我把我的玉米片丟到垃圾桶,我已經沒有了胃口,我覺得自己看起來很糟糕,我需要去沖個澡。

當我沖著冒著蒸汽的熱水,我除了想Jake之外其他的事都沒辦法思考,我們只分開了幾個小時,而我卻覺得我非常的需要他。

每一條毛巾聞起來都有潮濕的狗味,但我一點也不介意,因為我想念那個味道。
當我用它們把自己包起來,我才發現當我離開家時,我忘了帶一樣東西 - 我的衣服。


註: Nahuel 是在Breaking Down的最後最後出現的那個也是半人半吸血鬼的男生喔!!!



----------------- 原文在下面 ---------------------

Ch 14: Ness


I was freezing. The farther he got away from me, the colder I became. I had to stop. I couldn’t run anymore. But I couldn’t just let him go. I couldn’t lose him. My legs were immobile. I looked down and discovered that they had completely frozen to the cold ground below.

“Jake!” I screamed.
“Jake, come back! Don’t leave me! Jake!”

The longer I screamed, the more my body froze. Before long, my entire lower half was encased in ice. I began to sob, feeling my tears freezing on my cheek.
I would be stuck here. Forever. Alone.
I jerked up from the bed and caught my breath. I was hyperventilating. I had to relax.

“It was only a dream,” I whispered to myself, “Only a dream.”
As I turned to lie back down on my pillow, I noticed that something was different. There was a blanket over my legs.

“Jake, did you put-”
He wasn’t there.
Before I even had a chance to go into panic mode, I found the note on the side table.

Ness,

Didn’t want to wake you. I got a call from the pack. I don’t know how long I’ll be. Don’t go anywhere. I love you.

Jake

P.S. Thought you might be cold


I let out a sigh of relief and set the note down onto the bed.
He wasn’t gone forever. He was coming back. He wasn’t going to leave me. We would be together again soon. Why was it so hard to convince myself of that?
I walked out into the kitchen. My stomach grumbled.

‘Hmm,’ I thought to myself, ‘blood or count chocula?’
Well, since I wasn’t supposed to go anywhere, I had to settle for Count chocula. As I got a bowl from the cabinet, I noticed that the house was unusually quiet. No Billy.

“I better check for another note,” I laughed.
It was scrawled on a napkin on the counter:

Went fishing with Charlie.
Be back later

Dad

‘Oh great, a family of note-takers’, I thought to myself as I poured my cereal and milk.
Just as I touched the spoon to my lips, I heard a knock at the door.
‘Oh great.’
I opened the door reluctantly to discover a familiar face waiting for me behind it.

“Hello, Renesmee.” He greeted with a smile.
“Nahuel…what are you doing here?”
“Well, I just arrived late last night. I’m here until Friday. Your Aunt Alice told me I’d find you here.”
“Yeah…” I responded, staring at his pearly whites, “Um, so you came just to say hello?”
“Well,” He responded, gently taking one of my hands in his, “I came to visit the Cullens…you are still a Cullen…are you not?”
“No, I am.” I responded regretfully.
“Well, then. I came to see if I could take you to lunch.”
“That’s very sweet, but I’m not supposed to go anywhere,” I replied.
“Says who?” He questioned.
“Says…my boyfriend.”
“Oh. Well, since when does Renesmee Cullen follow the rules?”
“I follow his rules.” I replied in a “matter-of-fact” tone.
“Oh, I see. Well, perhaps dinner? If he’s home by then? Or, should I say, if he gives you permission by then.” He chuckled.
“Yeah, sure. How about you give me your number and I’ll let you know by…four?”
“Four is perfect,” he smiled.
“Great,” I replied, “Well, um I guess I’ll talk to you then.”
“Looking forward to it,” He whispered, as he bent down and kissed me lightly on the cheek.
As he walked out the door and down the driveway, I got Goosebumps all over my body. I felt butterflies stirring in my stomach. What was my problem?

I slammed the door shut and backed up against it, closing my eyes.
‘Jake will be home soon, Jake will be home soon,’ I chanted in my head.

Buzzzzzzzzzzzzzzzzzz

My cell phone went off on the kitchen table, breaking my chant.
I flipped it open, “Hello?” I greeted, reluctantly.

“Hey, Ness! It’s Aunt Alice, oh yeah, you probably already know that from my voice. Haha. Um, oh yeah, why did I call you? Oh yeah, um, do you want to go shopping tomorrow? I feel like we totally need a girl’s day out, you know? Oh, jeez, I’m rambling aren’t I?”
“Just a little,” I laughed.
“Sorry haha. So anyway, what do you think?”
“Sure, sounds fun,” I replied.
“Great! How does noon sound? We can eat lunch at the mall before we shop, or after…whichever you prefer,” She went on in her giddy voice.
“Noon sounds great,”
“Okay, well I’ll see you then. Oh yeah, your Mom wants to talk to you…hold on,”

My stomach dropped as I listened to the rustling in the background.

“Renesmee?” I heard my Mom ask, she sounded so sad.
“Yeah, I’m here.”
“How are you? Is everything alright there? How did Billy take it? Are you eating?” She rambled.
“Mom, you know I am half-human, I can’t answer twenty questions at once,” I joked, “But, yeah everything’s fine. Billy welcomed me right in, and of course I’m eating. I am living with Jake you know…” I reminded her.

“Yes, I know…” I heard her pause briefly,
“Renesmee, your Dad…he…he’s so torn up right now. And, I know he’s probably listening, but…he feels incredibly guilty for how everything ended. He hasn’t even spoken to any of us since you left. He just mopes around the house all day. I don’t know what to do.”
“Mom, I can’t-”
“I’m not asking you to come back. I just want you to know that he didn’t mean to hurt you when he let you go with Jake. He just knew that you would never be happy at home without him.”

I could feel a single tear stream down my face as I covered my mouth to keep myself from falling apart.

“Can you…tell him something for me?”
“Anything,” she replied.
“Tell him that I forgive him. And that I’m sorry. And…” I could feel myself begin to cry, “Tell him that I love him, okay?”
“Oh, honey, he knows that.” She managed to reply, in between my sniffles.
“I know, but I want him to hear it…okay?”
“Okay,” She replied, “and Renesmee?”
‘Yeah, Mom?”
“I love you too.”
The tears streamed down my face now as I attempted to hold myself together, “I love you too, Mom.”
“Call me tomorrow, okay?”
“Okay,” I whispered, “bye.”

I shut the phone and let it drop onto the floor. I slumped into a chair and supported my head in my hands as I let the tears roll down my cheeks.

“Stop being a crybaby,” I ordered myself as I rose out of the chair.
I threw my soggy cereal into the trash. I had lost my appetite anyway. I was a complete mess. I needed a shower.
As I let the steaming hot water rush over me, I couldn’t help but think of Jake. We had only been apart a few hours, and I already felt like I needed him desperately.
Every towel smelled like wet dog, but I didn’t mind. I yearned for that scent. As I wrapped myself in one of them, I realized the one thing I forgot to bring with me when I left home.

Clothes.

arrow
arrow
    全站熱搜

    angel58 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()