close
jakerenesmee.jpg

Ch 15: Ness


先謝謝可愛的Jenny (妮妮) 幫我校正挑錯字修句子 <33333333
還要謝謝大家的支持跟愛護!!!!

Still Hope Everyone Enjoy lol !!!



我在Jake放衣服的抽屜裡找著,希望能找到一件不是XXL的衣服,因為它們實在太大件了。

『Jake從來沒有小隻過嗎?』我在心理想著。

後來,我終於找到一件舊的T-shirt和一件睡褲,但對我說來還是太大件了,不過總算比較合身一點。

我覺得有點無聊,現在才2:30,沒有什麼電視節目,我不餓、也不需要打電話給誰,而且我也不能離開這裡。
最後我決定躺在沙發上,睡個午覺。

「Ness」
「Ness,起來呀!」

我揉揉我的眼睛,慢慢把眼睛睜開,看見Jake就站在我面前。

「嘿!」我微笑著說。
「妳還活著呀」
「對啊,我想是的」我邊回答邊從沙發站起來給他一個擁抱。

當他放開我時,我聽到我的肚子在咕咕叫著。

「妳沒有吃東西嗎?」他的表情看起來很擔心的問著
「嗯…沒有,我還沒有機會吃」我回答。
「噢,我知道了,願意跟我分享發生了什麼事嗎?」

我把手放在他的臉頰上,把我今天發生的事重播給他看。
一分鐘後他把我推開,他看起來很生氣。

「他親了妳?」
「在臉頰上…」我防衛著的說。
「嘴唇跟臉頰,有什麼不一樣?」他大聲的說。
「Jake他是個傳統的人,他只是想當個紳士。」

「對,但他可以對別人紳士呀!」
「Jake!」
「還有,妳不能跟他一起去吃晚餐」他以命令的口吻說。
「Jake,他只待到星期五,而且我已經一年沒見到他了…這只是一頓晚餐而已。」
「晚餐」他重覆。
「對,晚餐」
「好吧,但是我要妳在九點前回家」他回答。

「天啊!你聽起來像我爸…」
「噢,對不起,我會試著不要再那樣做。那還有發生什麼其他的事嗎?」

我再一次的碰他的臉,這一次他站的比較久,一直到我要把手伸回來。

「噢,Ness」他開始說,並把我的手從他臉上拿下來並放在他的手上「妳還好嗎?」
「嗯…我現在沒事了,它只是真的讓我…不知所措。」

然後他從上到下的看了我一遍,並抬起一邊的眉毛。

「這些是我的舊衣服?」他笑著說。
「噢,對啊!我忘了帶我的了」我回答。
「好吧,我想妳最好打電話給Alice」
「為什麼?」我問他。
「妳需要一些不是T-shirt跟睡褲之外的衣服去吃晚餐」
「噢,對了,我最好順便打給Nahuel然後跟他說。」

當我按著電話號碼時,我可以從眼角的餘光看到Jake注視著我,他看起來有點生氣而且…害怕,
這比其他的任何事都令我驚訝,什麼會讓他感到害怕?


------------------------------------這是傳說中的分隔線-------------------------------


Nahuel大約會在七點來這裡接我,而Alice姑姑這個瘋狂追求完美的人,她會在五點半到達並幫我準備。


「Nessie!」她跟我打招呼,幾乎抓住我給我一個擁抱。
「不需要害怕,Alice姑姑在這兒!」
「噢,天啊!」我可以聽見Jake在我背後小聲的說。
「Jacob!你好嗎?」她大聲的說,並抓住他。
「我有…嗯…幽閉空間恐懼症」當她放開他時,他一邊回答道。


「來吧!」她叫道,並抓起我的手「我們沒有太多的時間。」

她讓我進去浴室裡,她打算在洗手台上使用她整套的化妝品跟髪型收藏品,她還把她一半的衣服都掛在沖澡浴簾的竿子上。

「Alice姑姑妳真是太令人驚奇了!」
「我試試」她邊回答邊開始幫我做造型的第一步:頭髮。

不到一個小時,她就把我的頭髮綰起來並幫我化好妝,並把我全套服裝的選擇縮小到兩套。

「Alice,我並沒有打算要讓他印象深刻…我只是想看起來好看而已。」
「喔…我知道」她有點懷疑的回答「所以,妳覺得哪套好呢?黑色的Armani套裝還是黑色的Chanel套裝?」
「嗯…它們都是黑色的,有什麼不一樣呢?」
「Ness,它們完全不一樣呀!」她回答,並再看了它們一遍「好吧,我想它們看起真的很相似…」
「我就跟妳說吧…」我輕聲笑著說。
「就Chanel這套吧!」她指定著說,並把它掛在門的後面「我會在廚房等妳」

我穿過門廊走進廚房,Alice姑姑給我一個大大的令人暈眩的笑容並開心的拍著她的手,Jake從上到下的看我一遍然後面無表情的把眼睛移開。

「真是太完美了!」Alice大聲的說「他一定會喜歡的」

我做了一個小的假微笑然後把眼光從她身上移開,然後看到Jake一個人僵硬的坐在沙發上,
我走過去並坐在他旁邊,舉起他的手臂讓他能摟著我。

「Jake,你不需要擔心」我在他耳邊小聲說。
「我並不是在擔心妳」他冷冷的說。
「他是個紳士,Jake而且是我們家族的一個朋友… 他不會…」
「妳永遠也不知道」他回答。

「他到了!!」Alice興奮的大聲說。
「他早到了」他斷言。

我可以感覺到當Nahuel走到門口,Jake的脈博一直在加速。
我從沙發站起來而Jake走在我前面,並用手臂摟著我的腰。

「哈囉,Renesmee妳準備好了嗎?」

我注意到Jake用一種強烈的目光瞪著他。
「當然」我回答,然後轉向Jake親他跟他道別,「記得回家」他在我耳邊說,
但在他親吻我的雙唇前,我點點頭然後離開。

當我挽著Nahuel的手走出門口,我可以感覺到每當我走一步Jake的心碎了,
我轉過頭看他最後一眼並用嘴形說著現在他最需要聽見的話,他微笑的回應著,當然也是用嘴形。

「我也愛妳…」


------------------------- 原文在下面 -------------------

Ch 15: Ness


I searched through Jake’s drawers, praying to find at least one piece of clothing that wasn’t size XXL. It was an impossible feat.
‘Was Jake ever small?’ I thought to myself.

Finally, I managed to scrounge up an old t-shirt and a pair of pajama pants. They were still a size too big but I had to settle.
I was bored out of my mind and it was only 2:30. There was nothing on tv, I wasn’t hungry, I had no one to call, and I couldn’t leave.
I decided finally to just lie down on the couch and take a nap.

“Ness,”
“Ness, wake up.”

I rubbed my eyes and slowly opened them to find Jake standing over me.

“Hey,” I smiled.
“You survived,”
“Yeah, I guess I did,” I replied as I rose from the couch to give him a hug.

My stomach grumbled as he let me go.
“Didn’t you eat?” He asked with a concerned expression.
“Well, no…I didn’t get a chance to.” I replied.
“Oh, I see. Care to share?”

I then rested my hand on his cheek and replayed to him the events of my day.
He pushed away after a minute, he looked angry.

“He kissed you?”
“On the cheek…” I defended.
“The lips, the cheek, what’s the difference?” He exclaimed.
“Jake, he’s old fashioned. He was just being a gentleman.”
“Yeah, well he can be a gentleman with someone else.”
“Jake,”
“And, you’re not going to dinner with him,” he ordered.
“Jake, he’s only here ‘til Friday. I haven’t seen him in a year… It’s only dinner, Jake.”
“Dinner,” He repeated.
“Yes, dinner.”
“Fine. But, I want you home by nine.” He replied.
“Jeez, you sound like my dad…”
“Oh, sorry. I’ll try not to do THAT again. So, what else happened?”

I touched his face again, this time he stood for a long while before giving my hand back.
“Oh, Ness,” He began, as he took my hand from his face and rested it in his own, “Are you okay?”
“Yeah, I’m fine now. It was just really…overwhelming.”

He then looked me up and down, raising one eyebrow.
“Are those my old clothes?” He laughed.
“Oh, yeah, I forgot to bring mine,” I replied.
“Well, I guess you’d better call Alice,”
“Why?” I questioned.
“You’re going to need something other than a t-shirt and sweatpants for dinner…”
“Oh, right…I’d better call Nahuel too and let him know.”

As I dialed the numbers, I could see Jake staring from the corner of my eye. He looked angry and…afraid. This surprised me more than anything. What could he possibly fear?

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nahuel would be here to pick me up around seven. Aunt Alice, being the crazy perfectionist that she is, arrived to get me ready at five-thirty.

“Nessie!” She greeted, almost tackling me with a hug.
“No, need to fear, Aunt Alice is here!”
“Oh jeez,” I could hear Jake mumble from behind,
“Jacob! How are you?” She exclaimed as she tackled him next.
“I’m, um…claustrophobic?” He responded as she let him go.
“C’mon,” she shouted, grabbing my hand, “there’s not much time!”

She led me into the bathroom where she managed to set up her entire makeup and hair styling collection on the counter. She also managed to hang half of her wardrobe on the shower curtain rod.

“Aunt Alice, you are amazing,”
“I try,” she replied as she began the first stage of my makeover: hair.
Within one hour, she had curled my hair, finished my makeup, and had my outfit choices narrowed down to two.

“Alice, I’m not trying to impress him…I just want to look nice.”
“Yeah…I know,” She replied, unconvinced.
“So what do you think? The Armani in black or Chanel in black?”
“Um, they’re both in black so what’s the difference?”
“Ness, they are totally different,” she replied, looking them over again, “Okay, I guess they do look pretty similar…”
“I told you…” I chuckled,
“The Chanel will do,” she stated as she hung it onto the back of the door, “I’ll be waiting in the kitchen.”

I stepped through the doorway and into the kitchen. Aunt Alice produced a huge, giddy smile and clapped her hands in delight. Jake looked me up and down, and then looked away without emotion.

“It’s perfect!” Alice exclaimed, “He’s going to love it.”
I produced a small fake smile and looked away from her to see Jake sitting alone and immobile on the couch. I walked over and sat next to him, lifting his arm to put it over me.

“Jake, you don’t have to worry,” I whispered,
“I’m not worried about you,” he stated coldly.
“He’s a gentleman Jake, and a friend of the family…he wouldn’t-”
“You never know,” he replied.
“He’s here!” Alice exclaimed
“He’s early,” he asserted.

I could feel Jake’s pulse getting faster the second Nahuel walked in the door.
I stood up from the couch and Jake followed my lead, putting his arm around my waist.

“Hello, Renesmee, are you ready?”
I noticed Jake produce an intense glare toward him.
“Sure,” I replied, turning to Jake to kiss him goodbye, “come home,” he whispered before he reached my lips. I nodded as we separated.

As I took Nahuel’s hand and walked out the door, I could feel Jake’s heart breaking with every step I took. I turned my head to look one last time as mouthed the words that he needed to here. He smiled and replied, mouthing also,

“I love you too.”










arrow
arrow
    全站熱搜

    angel58 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()